Naše školka je již opět v plném provozu,
uvažuje o tom, do jaké mateřské školy zapíšete své dítě? U nás máme dveře otevřené!
A naše argumenty? Zde jsou!
M = MONTESSORI pedagogika
Mateřská škola aplikuje principy Montessori pedagogiky. Mateřský přístup k dětem. K dětem přistupujeme s láskou a s respektem.
O = osobnost dítěte a osobní odpovědnost dítěte
PrincipyMontessori podporují rozvoj osobnosti dítěte v jeho přirozenosti a komplexnosti. Naše škola je institucí, kde „rostou osobnosti“, tím, že respektujeme dítě, jeho podstatu a jeho senzitivní fáze; jedním z principů pedagogiky Montessori je také osobní svoboda dítěte, která však neznamená pro dítě volnost, ale osobní odpovědnost za své jednání, chování a činy, dítě dodržuje smluvená pravidla a stanovené hranice na základě svého vnitřního popudu, nikoliv pod hrozbou trestů; písmeno o je také zástupcem slova – opora, ocenění, osobní tempo dítěte – učitel je pro dítě oporou a průvodcem na jeho rozvoje, respektuje osobní tempo a možnosti dítěte, a to nejen v aktivitách programu, ale také ve stravování.
N = nálada, nápady dítěte
Dobrá nálada dítěte, vyrovnanost a vnitřní harmonie je pro nás důležitým znakem úspěšnosti výchovně vzdělávacího procesu. Chceme, aby se u nás děti cítily dobře a byly spokojené. Nápady dítěte – podněty, tj. co se dítě bude učit, vychází od dítěte, dítě je spolutvůrcem výuky v naší škole. Učitel pozoruje dítě, sleduje jeho individuální vývoj a senzitivní fáze, dle kterých dítěti nabízí aktivity a výukové činnosti.
T = tělo dítěte
V naší škole nám jde především o zdravý rozvoj a růst dítěte. Celá koncepce školy je postavená na principu „zdravé školy“. Snažíme se o to, aby prostředí, kde děti tráví čas, bylo pro děti nejen estetické a funkční, ale především zdravé. K tomu nám pomáhají např. čističky a filtry vzduchu, ale také vyvážený denní režim činností dětí, pobyt venku a pestrá strava.
E = empatie, emoční inteligence, experimentování
Snažíme se k dětem být empatičtí, ale zároveň děti vedeme k empatii – chceme, aby děti byly vnímavé k druhým a jejich potřebám a k tomu nám pomáhá také věkově heterogenní složení tříd. Děti si vytváří vlastní komunitu. Starší děti pomáhají mladším, mladší se učí od starších. Děti se navzájem tolerují. Rozvíjíme emoční inteligenci dětí – chceme, aby z dětí vyrostly vyrovnané osobnosti, učíme děti ovládat emoce (např. při neúspěchu) – k tomu nám slouží také Montessori pomůcky. Chceme, aby se děti cítily samy se sebou spokojeně, aby dovedly vycházet s dětmi, ale také s dospělými a v budoucnu dosáhly toho, co si vytyčí. Experimentování – každé dítě je v podstatě experimentátorem – objevuje svět a nové zákonitosti. Prostřednictvím konstruktivistického přístupu se snažíme podporovat a uspokojovat přirozenou zvídavost dětí – chuť objevovat něco nového. Zároveň však svět neprezentujeme pohádkově, ale vycházíme z reality, na kognitivní úrovni dětí.